Column RED: Sterker door strijd

‘En daar liggen we dan. Onder de indruk van de wals die over de branche heen is gegaan. Goede voornemens en plannen kunnen de prullenbak in. De angst voor je eigen gezondheid, die van familie, vrienden, collega’s en je bedrijf is als een mokerslag aangekomen. Je hebt meer annuleringen in 1 maand dan boekingen in je beste maand ooit. Hoe gaan we hier ooit uit komen?
Mijn angst begon al begin februari. Bij klanten met reizen in Azië kwam de klap al aan, annuleringen volgden. Onze eerste Corona-standup was op 25 februari, in Italië waren net de eerste gevallen bekend geworden en reisbeperkingen volgden. We bespraken het mogelijke effect op klanten, wat te doen met de Google Ads en Facebook campagnes. We schetsen scenario’s voor het geval we thuis zouden moeten werken. Op hetzelfde moment vertrokken vakantiegangers nog onbezorgd op hun vakantie.
De vraag is nu, wat doe je in de tussentijd? Denk na over de afgelopen jaren, wat deed er nou echt toe, wat gaf nou een echt gezonde marge, wat wil je anders doen? Hoe ga je zorgen dat je comeback legendarisch wordt? Hoe ga je de tijd die nu vrijkomt nu het stof is neergedaald goed gebruiken? Investeer juist nu tijd in je positionering, in je website, denk na over je product. Zorg voor de ultieme comeback marketing!Neem nu die tijd om er sterker uit te komen. Sterker door strijd!
En blijf gezond!’

Roy Platje
Red Online Marketing