TUI Blue moet ‘flagship’ hotelmerk worden

TUI Group wil het hotelconcept TUI Blue uitbouwen tot het wereldwijde ‘flagship’ hotelmerk. Dat betekent dat de huidige hotelconcepten TUI Sensimar en TUI Family Life vanaf zomer 2020 verdwijnen en opgaan in de overkoepelende merknaam TUI Blue.

Het aantal hotels van TUI Blue zal groeien van de huidige tien naar ongeveer 100 hotels in 2020. Met deze stap wil TUI de zichtbaarheid en de relevantie van het merk vergroten, met een aanbod aan TUI Blue hotels over de hele wereld.
Naast de sterke aanwezigheid in Zuid-Europa en het Caribisch gebied, richt TUI Group zich voor de uitbreiding van haar tak Hotels & Resorts ook op andere groeiregio’s, waaronder Zuidoost-Azië en de Indische Oceaan.

‘Hotels blijven een sterk en aantrekkelijk groeisegment en TUI heeft jarenlange ervaring als hotelontwikkelaar, investeerder en exploitant. TUI is het toonaangevende internationale toerismemerk. Wat we nog misten, was een hotelmerk met een wereldwijde aanwezigheid met de naam TUI op de gevel’, zegt Fritz Joussen, CEO van TUI Group.
‘Sinds de ontwikkeling en lancering van TUI Blue drie jaar geleden, is de merknaam TUI onderdeel geworden van de hotelervaring. Na de succesvolle lancering van de eerste tien hotels, is het opbouwen van een wereldwijde aanwezigheid van het hotelmerk de volgende stap. Het bedrijfsonderdeel hotels van TUI Group zal hiermee aanzienlijk uitgebreid worden, we gaan nog meer op een wereldwijd niveau werken, waarmee we zowel het merk als de doelgroep vergroten.’

Authentiek
Volgens Erik Friemuth, Managing Director TUI Hotels & Resorts, zijn comfort, kwaliteit, design en authentieke, lokale ervaringen de kenmerken van TUI Blue. ‘Het is modern, ongedwongen, ingetogen en aantrekkelijk voor verschillende doelgroepen en levensfasen.’
Om reisagenten en hun klanten het zoeken te vergemakkelijken, zijn er drie formules. Voor reizigers die vooral op zoek zijn naar een authentieke en lokale vakantie-ervaring is er ‘TUI Blue For All’.
In de lijn van het vakantieconcept Sensimar wordt ‘TUI Blue For Two’ de formule voor volwassenen, waarbij het samen genieten centraal staat. ‘TUI Blue For Families’ is voor alle leeftijden en biedt heel veel activiteiten, afgestemd op de behoeften van grote en kleine gezinnen.

Met het nieuwe ‘flagship’ hotelmerk worden innovaties op hotelgebied verder uitgebreid. Individuele diensten zoals ‘Select Your Room’ zijn beschikbaar voor een groter aantal hotelgasten. Bovendien kunnen alle gasten via de TUI Blue-app van diverse gepersonaliseerde diensten gebruik maken.

De andere hotelmerken en -concepten van TUI worden door de stap niet geraakt. Naast TUI Blue zal de groeistrategie van TUI Group zich blijven richten op het bekende RIU-merk, de twee clubmerken Robinson en TUI Magic Life en de 5-sterrenresorts onder de naam TUI Sensatori.
In het aankomende zomerseizoen en in het winterseizoen 2019/20 worden de TUI Sensimar en TUI Family Life hotels nog steeds aangeboden onder hun huidige benaming. Vanaf zomer 2020 worden de hotels heropend onder het merk TUI Blue. Verdere details over de invulling volgen in het najaar.