Transavia heeft zich bij de Reis Management Club aangesloten als gold partner. Een primeur, want Transavia is daarmee de eerste airline die zich aansluit bij de RMC. Communicatiespecialist Base Partner, Karen Kuhlman vertelt waarom.
Waarom is Transavia RMC-partner geworden?
‘Dit platform geeft de gelegenheid ons te profileren als digitale (kennis)partner en ons netwerk in de reisbranche te verstevigen en te verbreden. We vinden het belangrijk om niet alleen partner te zijn voor de zakelijke- of vakantiemarkt, maar ook om naast sales-specialisten, inkopers en reiscollega’s die zich bezighouden met marketing, ICT, e-commerce en data te ontmoeten. RMC is daar een mooi instrument voor. Waar alle geledingen samenkomen, vanuit verschillende disciplines.’
En waarom juist nu?
‘Onze nieuwe commerciële organisatie staat nu een jaar. We hebben afgelopen jaar nieuwe teams samengesteld en hebben nu de manpower om vervolgstappen te zetten. Naast de directe sales contacten die we hebben, willen we ook een overkoepelend platform adopteren, om ons netwerk uit te breiden.
Hoe willen jullie RMC gaan inzetten?
‘We willen vooral de persoonlijke kant benadrukken. We weten elkaar binnen de reisbranche best wel te vinden maar als we elkaar net iets beter leren kennen, ontstaan er ook weer nieuwe mogelijkheden om samen verder te ondernemen. Wij vinden het belangrijk om regelmatig met business partners in gesprek te zijn. En ook meer te kunnen vertellen over ons bedrijf. Waar staan wij voor, wat zijn onze drijfveren en wat beweegt ons dagelijks. We gaan webinars en RMC bijeenkomsten bij ons op kantoor organiseren. We willen graag een kijkje in de keuken van Transavia geven en iedereen kennis laten maken met de mensen van Transavia. Deze filosofie is kenmerkend voor ons en zie je ook al online op Instagram en ons You Tube kanaal. We hebben recent een serie opgenomen over de mensen van Transavia, waarvan de eerste portretten al te bekijken zijn.’
Wat vind jij interessante onderwerpen die aan bod kunnen komen tijdens RMC-meetups dit jaar?
‘Wat gebeurt er op het gebied van innovatie? Op welke vlakken kunnen we elkaar verder ontzorgen, kennisdelen, elkaar informeren over veranderingen in wetgeving en processen wellicht efficiënter gaan inrichten. Verder is het natuurlijk belangrijk dat de bijeenkomsten inspelen op de actualiteit van dat moment.We vinden het sowieso belangrijk dat specialisten uit verschillende vakgebieden elkaar weten te vinden, elkaar kunnen versterken en met elkaar kennis willen delen.’
Jullie zijn de enige RMC-airlinepartner. Kan dat nog verschil maken?
‘Ik denk dat het goed is om vanuit elk vakgebied een RMC-partner te hebben. Zo wordt er een mooie mix neergezet.’
Wordt 2018 het jaar van innovatie?
‘Transavia investeert in innovatie om de digitale customer journey zo ‘effortless’mogelijk te maken. Dat betekent dat we dagelijks experimenteren met technieken en technologieën om te kijken hoe deze passen bij onze klanten, producten en organisatie. Zo hebben we het onlangs mogelijk gemaakt om via voice je te laten inspireren voor een reis. En 2018 wordt ook het jaar van mobile.’