SGR lanceert zijn partnermarketing met kennissessie

 In Nieuws

SGR heeft zijn partnermarketing gelanceerd. Deelnemers van SGR en Calamiteitenfonds kunnen hierbij online gebruik maken van kant en klare teksten en afbeeldingen voor promotie van het deelnemerschap richting consument. Ter gelegenheid hiervan houdt SGR op 20 september een interactieve kennissessie met marketeer Martin van Kranenburg.

Plaats van handeling is de Jaarbeurs in Utrecht. De bijeenkomst is bedoeld voor alle marketing- en communicatiemedewerkers van reisbedrijven die bij SGR en het Calamiteitenfonds zijn aangesloten.

De aanleiding is onderzoek van GFK en TNS Nipo, waaruit bleek dat reizigers (consumenten) veel waarde hechten aan keurmerken in de reisbranche, zegt SIG-directeur Erik Jan Reuver. ‘Nog een ander aandachtspunt uit de onderzoeken was ook dat het voor de reiziger niet helemaal duidelijk is waar SGR en het Calamiteitenfonds voor staan. De logo’s van SGR en het Calamiteitenfonds roepen positieve associaties op bij de consument, maar men heeft weinig of geen kennis over de inhoud van de merken. Ook trekt de reiziger soms de echtheid van de logo’s in twijfel, omdat de reisorganisatie waar zij willen boeken niet altijd de herkenbare kleuren en specificaties van de logo’s SGR en het Calamiteitenfonds logo’s gebruikt.’

SGR gaat de komende tijd aan de slag met het online SGR-certificaat. Wanneer een reisorganisatie zich aan de richtlijnen van het gebruik van het SGR-logo houdt, mag het SGR certificaat gevoerd worden. Via een unieke URL stelt SGR een certificaat beschikbaar. Dit is voor de consument het bewijs dat de reisorganisatie voldoet aan de eisen om SGR-deelnemer te mogen zijn.

‘Het SGR-certificaat draagt bij aan de kwaliteitsslag richting de klant en wekt extra vertrouwen ten aanzien van reisorganisaties’, zegt Reuver.
In ‘Mijn SGR’ is te zien hoe het certificaat eruit komt te zien.

Martin van Kranenburg geeft tijdens de bijeenkomst van 20 september adviezen hoe bedrijven hun conversie kunnen optimaliseren door de logo’s van SGR en het Calamiteitenfonds als keurmerken in de customer journey in te zetten. Deze adviezen staan in het verlengde van alle content uit de Brand Guide dat SGR via ‘Mijn SGR’ aanbiedt.
Ook wordt aandacht besteed aan de inhoud van de online ‘Mijn SGR’-omgeving, de voorwaarden van het nieuwe SGR Certificaat en de doelstellingen die SGR samen met deelnemers wil behalen. De informatieve ochtend wordt afgesloten met een lunch.

Wanneer: 20 september
Tijd: 9.30-13.00 uur, inclusief lunch
Waar: Jaarbeurs, Beatrixgebouw
Jaarbeursplein 6 3521 AL Utrecht

Aanmelden kan hier.

Recent Posts

Leave a Comment