RMC-Travel: ‘Bezoeken aan techreuzen zijn eye-openers’

Welke invloed heeft marketing-automatisering op de dagelijkse praktijk? Deze vraag stond centraal tijdens de tweedaagse inspiratietrip naar Dublin die de Reis Management Club samen organiseerde met RED Online Marketing.

Ruim honderd toerisme-professionals bezochten tijdens de eerste editie van RMC-Travel het hoofdkwartier van de online tech-industrie, en kregen een kijkje achter de schermen bij Microsoft, Facebook en Google. Hier werden de deelnemers uitgebreid bijgepraat over de trends in online advertising, artificial intelligence en online klantgedrag.

Roy Platje, eigenaar van RED Online Marketing, blikt trots terug op de reis. ‘De deelnemers hebben veel inzicht gekregen in hoe de oriëntatie-flow van klanten werkt en hoe dit toegepast kan worden in de praktijk. Welke uiting draagt nu bij aan je verkoop? We hebben aan een breed publiek kunnen laten zien hoe effectief machine-learning is.’

Hij doelt hiermee vooral op het middensegment. ‘We hebben veel specialisten die veel content en kennis hebben. Met de opgedane kennis kunnen ze deze beter voor het voetlicht brengen voor de soms kleine doelgroep die zij hebben.’

Ook TJ van Apeldoorn (RMC) noemt de reis een eye-opener: ‘Ik durf wel te zeggen dat de eerste editie van RMC-Travel een daverend succes is geweest. Een mooie mix van de recreatieve sector met het uitgaande toerisme zorgde tijdens deze twee dagen voor veel inzicht over en weer, waarbij de bezoeken aan Microsoft, Facebook en Google echte eye openers waren voor velen. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd event wat we niet zonder onze partners RED Online Marketing, RIU en Aer Lingus hadden kunnen uitvoeren. Op naar volgend jaar!’

Bekijk hier het filmpje van de reis!

Lees in de komende editie van TravMagazine een uitgebreid verslag.