RMC-Meetup: ‘Stop met verkopen, help je klant’

 In Nieuws

Wat wil de klant? Deze vraag stond centraal tijdens de RMC-Meetup: de toekomst van het online boeken. In het kantoor van TRAVelMedia, presenteerde RMC-partner Qenner zijn nieuwe product DynpaX, vertelde Brit Haarmans over de laatste innovaties bij Transavia en ging marketingstrateeg Wouter Kleinsman dieper in op online succes. ‘Wanneer je iedereen wilt bereiken, dan voelt niemand zich gehoord.’

Ferdinand Westerman van Qenner presenteerde zijn nieuwe dynamic packaging product DynpaX. Via dit systeem beschikt de agent over een actueler en unieker aanbod. Bovendien kan hij in één oogopslag zijn marge zien. ‘Het aanbod is dynamischer. Snelheid, kwaliteit, volledigheid en betrouwbaarheid gaan hierbij hand in hand. En het gemak. De agent kan het systeem B2C richting de klant gebruiken, maar ook op het reisbureau.’

Wouter Kleinsman legde tijdens zijn presentatie vooral de focus op de doelgroep: ‘Wanneer je iedereen wilt bereiken, dan voelt niemand zich gehoord. De meest succesvolle bedrijven focussen zich op één doelgroep, en pakken nadat er succes is behaald een tweede doelgroep erbij. Mensen voelen zich pas gehoord als je echt bezig bent met wat zij willen bereiken. Stop met verkopen, begin met helpen.’

Brit Haarmans sprak over innovaties bij Transavia. Zij vertelde over de nieuwe samenwerking tussen Transavia en Albert Heijn: Appie Fly. Afgelopen maandag is deze nieuwe service uitgerold op alle thuiskomende vluchten van de airline op Rotterdam Airport. Reizigers kunnen vooraf aan de vlucht een ontbijtbox bestellen die bij aankomst klaarstaat. ‘Dit is onze oplossing op het lege koelkastsyndroom.’

Lees meer in de volgende editie van TravMagazine.

foto: Wouter Kleinsman, Brit Haarmans en Ferdinand Westerman.

Recent Posts

Leave a Comment

klm-handbagagecheck-via-messenger