Red Online Marketing scoort met presentaties op Vakantiebeurs

Red Online Marketing heeft een drukbezochte serie presentaties op de Vakdag van de Vakantiebeurs achter de rug.

Red Online Marketing, RMC-sponsor en gespecialiseerd in de reis- en recreatiebranche, had een eigen kennistheater ingericht.
De onderwerpen varieerden van trends, e-mail, zoekgedrag tot de manier hoe je marketing meetbaar maakt. De presentaties werden gegeven door eigen medewerkers en gastsprekers van Imagine Leisure, Deployteq en Google.
Het was de eerste keer dat het internationaal actieve online marketingbureau, gevestigd in Utrecht, een dergelijke presentatie gaf.

De belangrijkste learnings van deze dag in een notendop:

Corné den Braber, strateeg en partner bij Red Online Marketing vertelde over de online marketing/trends in de reiswereld. Hij drukte de bezoekers op het hart om te blijven investeren in hen bedrijf, bijvoorbeeld op het gebied van (e-mail) marketing-automation of de verbetering van je SEO-posities. Bovendien is het van belang om gebruik te maken van sterke content op social media, met name short video. Relevante, unieke content zal zorgen voor unieke bezoekers. Hoe? Ga op zoek naar je ‘ste’, ben jij de leukste, beste, goedkoopste, avontuurlijkste of informatiefste? Kijk waar je voor staat en waar je doelgroep naar op zoek is.

Bram Pullens, SEA specialist bij Red Online Marketing vertelde hoe je marketing meetbaar maakt. Beginnend bij het bepalen van je strategie.
Er gaat veel veranderen in het online landschap op het gebied van meetbaarheid, we gaan data verliezen, maar er is een aantal acties die je kan ondernemen om zoveel mogelijk data te behouden. Denk hierbij aan server-side tagging en het gebruik van Google Analytics 4.

Carolien Nederlof van Imagine Leisure nam de bezoekers vervolgens mee in een sessie over bestemmingsmanagement. Ze onderstreepte het belang van beginnen met een analyse, het formuleren van je ambitie, doelgroep en marketingdoelen. Ze gaf de tip om nieuwe dingen uit te proberen en actief te worden op platforms waar je nog niet actief op was. Wat doet het voor het bedrijf?

Jessica Balt, SEO specialist bij Red Online Marketing vertelde over de SEO-trends voor 2023. Denk hierbij aan de opkomst van AI en hoe Gen-Z social media kanalen gebruikt als zoekmachine. Het wordt in de toekomst nog belangrijker om creatief, onderscheidend en uniek te zijn.

Arjan van Hartesveldt van Deployteq deelde in zijn kennissessie alles over e-mail personalisatie. Hoe zorg je voor relevante en persoonlijke mails? Het is daarbij belangrijk om ervoor te zorgen dat je weet welke informatie je doelgroep wil ontvangen. Zoek de relevantie en deel alleen datgene wat de doelgroep van je wil weten.

Nick Brandts van Google nam bezoekers mee in het zoekgedrag van Nederlanders op het gebied van reizen. Concluderend kan hij stellen dat er een forse toename van het aantal zoekopdrachten te zien is, wat veel zegt over de reisintentie. Voor reizen met het vliegtuig is er veel interesse in typische zomerbestemmingen als Spanje, Italië, Portugal en Turkije. Ook Engeland en Amerika staan in de top 5. Voor accommodaties is Nederland veruit de populairste bestemming, gevolgd door Spanje, België en Duitsland.

Alle opnames van de presentaties en de presentatieslides zijn hier terug te kijken.