Het positief sentiment voor Turkije komt terug, meldt Martin de Boer, marketingdirecteur van Corendon. ‘De boekingen staan cumulatief nog op achterstand, maar de laatste vier weken zien we een plus van 23 procent.’
De Boer is momenteel in Turkije voor de actie Discover Turkey, samen met 100 klanten, 60 man pers en 20 partners. Eerder dit jaar konden klanten van Corendon zich inschrijven voor een gratis driedaagse reis naar Turkije, inclusief verblijf in een vijfsterren hotel, ballonvaart boven Cappadocië en een optreden van zangeres Karsu Dönmez en verrassingsact Ali B in het
eeuwenoude Aspendos Theater.
Veilig
In totaal hadden 27.812 gegadigden zich via de website van Corendon aangemeld voor Discover Turkey. Van hen mochten er 100 mee. De trip zou aanvankelijk april dit jaar plaatsvinden, maar werd uitgesteld naar 10 tot en met 13 juni.
Volgens Martin de Boer blijkt uit onderzoek van GfK dat 96 procent van de vakantiegangers zich veilig heeft gevoeld in Turkije. ‘Turkije heeft een heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Klanten beoordelen die met gemiddeld een 8,4.’
De Boer bestempelt de trip Discover Turkey als ‘fantastisch’. ‘Alle klanten hebben genoten van landschap, de cultuur en natuur van Turkije en van de prachtige hotels. En niet te vergeten van de gastvrijheid van de mensen hier. Dat is precies wat we wilden laten zien.’