Nieuwe campagne Transavia: zeg ja!

Onder het motto ‘Zeg ja’ start Transavia dinsdag zijn nieuwe brandcampagne. De campagne bestaat uit een commercial en een daarbij horend ‘Zeg Ja’ platform, een website waar mensen zich kunnen aanmelden voor boeiende activiteiten.

Daarnaast start binnenkort een videoserie op het YouTube-kanaal van Transavia, waarin mensen worden uitgenodigd om spontaan ja te zeggen tegen onverwachte trips.
‘We hebben een hoge naamsbekendheid in Nederland en ook een sterke merkvoorkeur’, zegt  Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia. ‘Om die sterke positie in de Nederlandse markt te behouden én te versterken, hebben we gekozen voor deze merkcampagne. We hebben daarbij goed gekeken naar wat onze klanten en potentiële klanten beweegt. Waarom gaan zij op vakantie? Je ziet dat mensen in hun drukke en soms hectische dagelijks leven veel de neiging hebben om ‘Nee’ te zeggen; ‘Het komt niet uit, te druk of te duur…’ Deze campagne moedigt aan om JA te zeggen.’

Positief
Gelink: ‘Ons leven wordt zoveel leuker, positiever en spontaner als we samen meer ja  zeggen. Deze uitnodigende en positieve JA mentaliteit past bij Transavia en willen wij faciliteren. Het resultaat is een campagne die dicht bij ons vriendelijke en toegankelijk merk staat, een campagne die onze passagiers aanspreekt. De campagne past daarnaast ook bij ons merk omdat wij geloven dat iedereen het verdient om gezien te worden. Niet alleen onze passagiers, ook onze eigen mensen. In de commercial spelen veel collega’s een rol en veel belevenissen die op het platform te winnen zijn, worden door onze eigen mensen georganiseerd.’

In de commercial zie je een vriendelijke pilote die aangeeft dat als we iets vaker JA zouden zeggen, we vaker samen avonturen beleven. De commercial wordt op televisie uitgezonden  van 11 tot en met 25 juni op de zenders van NPO en RTL.
Verder is de commercial ook te zien op onder andere YouTube, uitzending gemist en Telegraaf media. Het thema wordt doorgetrokken in alle eigen kanalen van Transavia zoals de homepage, de nieuwsbrief en de social mediakanalen zoals Instagram en Facebook.
Op 25 juni start ook een videoserie op het Transavia YouTube kanaal die mensen uitdaagt om spontaan JA te zeggen tegen een onverwachte trip. Zij stappen dezelfde dag nog in het vliegtuig.

Prijzen
In de commercial wordt verwezen naar een website waar je JA kunt zeggen op allerlei activiteiten en prijzen. Met de familie naar de zon, feesten op Ibiza of een tour door de hangaar.
Het ‘Zeg Ja!’ platform is dé plek om kans te maken op avontuur, zegt Gelink. Om mee te doen, hoeven bezoekers zich alleen in te schrijven voor hun favoriete uitdaging. Ze maken dan gelijk kans om te winnen. De activiteiten en prijzen worden het hele jaar door vernieuwd. Gelink: ‘Op het platform komen alle content, acties en merkboodschappen bij elkaar. Op die manier inspireren we onze klanten met onze campagne. We binden mensen aan ons merk en krijgen tegelijkertijd een mooi inzicht in welke avonturen en uitdagingen onze doelgroepen het meest interesseren. Maar het allermooiste is dat we mensen uitdagen wat vaker JA te zeggen tegen avontuur.’

Bekijk hier de commercial