Locquet directeur Strategie & Innovatie ANWB Reizen

Greet Locquet, directeur van ANWB Reizen, gaat per 1 september in deeltijd de nieuwe functie van directeur Strategie & Innovatie bij ANWB Reizen vervullen. De werving van haar opvolger als directeur van ANWB Reizen is inmiddels gestart.

In haar nieuwe baan is Locquet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van vernieuwende vakantie- en vrijetijdsproducten en -diensten. Omdat de functie in deeltijd wordt vervuld, biedt het Locquet de mogelijkheid om invulling te geven aan haar persoonlijke wensen, die in combinatie met haar huidige functie niet konden worden vervuld, zo meldt de ANWB. Zo wil Locquet weer meer toezichthoudende functies bekleden en wil zij zich verder kunnen verdiepen en ontwikkelen op het terrein van reizen en vakantie bij de ANWB.

Pharos
Greet Locquet begon bij de ANWB om de touroperator voor autovakanties, Pharos Reizen, op te zetten. Inmiddels is dat een bedrijf met 50 medewerkers, met jaarlijks 150.000 passagiers en een omzet van circa 32 miljoen euro.
In 2012 werd ze benoemd tot directeur van ANWB Reizen, waar ook FOX Vakanties, SNP Natuurreizen, Cruise Travel, Travelhome, Kampeerreizen en ANWB Golf onder vallen. Alle labels van ANWB Reizen zijn winstgevend, benadrukt de ANWB.

Onder leiding van Locquet groeide ANWB Reizen naar 358 medewerkers en een omzet van 225 miljoen euro. De touroperators zijn in de backoffice meer gaan samenwerken, het portfolio heeft zich sterk ontwikkeld en de distributie is aangescherpt.
Ook is er veel meer aandacht gekomen voor de leden, met ANWB Ledenreizen en Het Land van ANWB als bekendste voorbeelden. ANWB Ledenreizen met vakanties onder het motto ‘hoe langer lid, hoe meer voordeel’ is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Het Land van ANWB verkoopt nu meer dan 900.000 tickets voor uitjes en heeft onlangs het Kennisplatform voor Maatschappelijke Ondernemen in de Vrijetijdssector gelanceerd.