KLM handbagagecheck nu ook via Messenger

KLM-passagiers die Messenger gebruiken kunnen vanaf nu eenvoudig zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Voor deze nieuwe service maakt KLM gebruik van Augmented Reality (AR).

De service is nu breed beschikbaar voor iPhone-gebruikers (6s of hoger) in KLM’s Messenger. De AR-handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele KLM-koffer die over een echte koffer kan worden geplaatst. Zo is direct te zien of de bagage qua afmetingen past in de bagagebakken aan boord. Passagier kunnen zo in hun thuisomgeving gemakkelijk controleren of de handbagage aan de standaarden voldoet. Eerder deze maand werd de handbagagecheck al gelanceerd in de KLM-app (iOS).
Messenger kondigde eerder dit jaar aan de AR-techniek beschikbaar te stellen in een besloten testomgeving. KLM behoort wereldwijd tot een selecte groep van bedrijven die de AR-techniek in Messenger toepast. KLM blijft de service de komende tijd verder ontwikkelen en verbeteren, zodat deze meegroeit met de nieuwste AR-mogelijkheden.

Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France – KLM: ‘Met de AR-handbagagecheck in Messenger zet KLM opnieuw een volgende stap in haar digitale dienstverlening. Passagiers zien nu zelf in één oogopslag of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. Deze service in Messenger is voor elke KLM-passagier beschikbaar: op de luchthaven, onderweg en thuis. We blijven doorgaan met pionieren op het gebied van innovatie in het belang van onze passagiers.’

Stefanos Loukakos, Head of Messenger Business: ‘We zijn heel blij dat KLM één van onze bètapartners is. We hebben deze technologie in ons platform gebouwd om bedrijven in staat te stellen problemen voor hun klanten op te lossen. Het kunnen controleren van de afmetingen van handbagage, voordat je zelfs maar een voet op de luchthaven hebt gezet, draagt bij aan een comfortabele reiservaring. We zijn blij dat onze technologie hieraan bijdraagt.