Danja Lekkerkerk en Michel Wijnen in directie D-rt Groep

Danja Lekkerkerk en Michel Wijnen zijn met ingang van 1 april toegetreden tot de directie van D-rt Groep. Danja Lekkerkerk (44) vervult hierin de positie van directeur Marketing & E-commerce, Michel Wijnen (36) is directeur ICT Services & ICT Development.

Beiden komen uit de eigen gelederen en werken circa vier jaar bij D-rt Groep. De benoeming van de nieuwe directieleden onderstreept het belang dat de D-rt Groep hecht aan de omnichannel benadering van de markt.
De D-rt Groep telt 450 reisbureaus, van D-reizen en VakantieXperts, en is daarmee de grootste onafhankelijke reisretailketen van Nederland. De D-rt Groep wil zich meer transformeren naar een data-driven organisatie, die de klant centraal stelt en hem via een omnichannel benadering bedient. Dat betekent een optimale samenwerking tussen de disciplines marketing, e-commerce, ICT en development.

Don Kaspers, CEO van de D-rt Groep, is verheugd over de benoeming; ‘Het benadrukt dat onze organisatie het vizier op de omnichannel-toekomst heeft gericht. Ik ben er trots op dat we met deze twee nieuwe directieleden een directiestructuur hebben neergezet die recht doet aan het belang van hun disciplines en die ervoor zorgt dat de continuïteit op directieniveau op lange termijn gewaarborgd is.’

Danja Lekkerkerk werkte 10 jaar in diverse marketingfuncties bij Beiersdorf NV en 3 jaar als Marketing Manager The Body Shop/L’Oréal. In april 2015 begon zij als Marketing & Communicatie Manager bij D-rt Groep. Sinds eind 2017 is ze tevens verantwoordelijk voor online marketing & content en sinds april 2019 eveneens voor e-commerce.
Michel Wijnen werkte 11 jaar als accountant bij Baker Tilly Berk en Ernst & Young. In mei 2015 begon hij bij de D-rt Groep als Business Controller, verantwoordelijk voor het opzetten van de afdeling Controlling. Sinds eind 2018 is hij verantwoordelijk voor ICT Services & ICT Development.